Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

19 Haziran 2013 Çarşamba

Cremona - 14-19.06.2013

Bir proje kapsaminda Italya'nin Lombardia bolgesine bagli Cremona sehrine geldim. Bisiklet ve feribot aktarmalariyla geldigim bu sehre olan yolculugumu daha sonra anlatacagim.

Simdi sizlere Cremona'dan bir avuc fotograf sunmak istiyorum.

14.06.2013 Cuma.

Cremona'ya 13.06.2013'te vardim, ama motorum sogumadan cevreyi kesfe cikiyorum.

Cremona cevresi ve diger Kuzey Italya sehirleri, Hollanda kadar olmasa da bisiklet kulturu ve altyapisi konusunda Turkiye ile kiyaslanamayacak kadar gelismis. Birbiriyle kopuk da olsa bisiklet yollari ve seritleri goze carpiyor. Zamanla bu bisiklet yollari birlestirilerek cok daha verimli bir bisiklet altyapisi hazirlanmis olacaktir. Bisiklet yollari buralarda kopuk kopuk da olsa suruculer yeterince saygili oldugundan bisiklet yolalrinin parcali olmasi pek rahatsiz etmiyor.

Cremona'nin Piacenza tarafindaki bisiklet seridini goruyoruz. 



Piacenza yolundaki muhtesem Po koprusu. Bu celik arac koprusu yaklasik 1 kilometre uzunlugunda. Hemen paralelinde tek hatli bir celik demiryolu koprusu de yer aliyor. Bolgedeki bisikletci sayisi fazla, kopru dar oldugu icin arac koprusunun disina bisiklet & yaya seridi ilave etmisler.Bu bisiklet & yaya seridi petekli celik seylerle yari saydam olarak yapilmis. Bisikletle giderken alttaki Po Nehri'ni gorebiliyorsunuz. Ayn zamanda bu petekli celik kaplamalar cok fazla ses cikardigindan, gecmek ayri bir zevk veriyor.

Bu kopru ayni zamanda, Emilia Romagna ile Lombardia bolgelerinin sinirinda yer aliyor.








Po Nehri'nin Cremona tarafi.


GPS acik, cevredeki parkurlar super. Aksam karanligi yaklasmasina ragmen, rastgele patikalara giriyorum.




Bir kac kilometre uzakliktaki kent merkezine donuyorum. Belediye meydanina futbol sahasi kurulmus. Haftasonu bir tur futbol etkinligi duzenlenecekti.



---

 15.06.2013 Cumartesi.

 Cremona' nin belediye meydaninda senlik var.



---

16.06.2013 Pazar

Pazar gunleri Italyan sehirleri sessizlige burunur. Ben butun sehir Po etrafina piknige gitmistir diye bir kac kilometre otedeki bisiklet parkurlarinin tadina bakmaya gidiyorum. Hava biraz sicak olmasina ragmen mukemmel aslinda, ama etrafta kimsecikler yok. 

Bu yolun Eurovelo hatlarindan birisi oldugunu biliyorum. Bu guzergah cooook uzun kilometreler boyunca Adriyatik'e kadar uzaniyor.



Bisiklet yolu tabelalarindan birisi.


Cikmaz sokak.


Kisa bir bisiklet yolu parcasina giriyorum.


Cremona bisiklet yollari haritasi da eklenmis. 


A21 otoyolunun Po Koprusu.


Her ne kadar kirsal alanda olsam da Cremona sadece bir kac kilometre uzaklikta.


Nehir kenarinda bir yerde dinleniyorum.



Guzeller guzelleri Po kopruleri.


Pazar gununun surprizi bit pazari. Italyan sehirlerini her gun surprizlerle dolu olmalari bakimindan daha cok seviyorum.



Evime cikan merdivenlerin orasi. Sehirdeki bisiklet kullaniminin ne kadar yaygin olduguna bir kanit. Bisikletler her yerde.


---

17.06.2013 Pazartesi.

Cremona'ya gelirken giydigim tisortlerin renkleri asiri terden dolayi kacinca tisort almak icin Cremona Due alisveris merkezine gidiyorum. Burasi Mantova yolunda ve Cremona'ya 8 kilometre uzaklikta. Buradaki bisiklet park yeri.


---

18.06.2013 Sali.

Cremona' da Politiche Giovanili Cremona ve Centro Musica Il Cascinetto' da gonullu calisacagim. Bugun Centro Musica Il Cascinetto'yu ziyaret ettim. Bisikletimin keyfi gayet yerindeydi. Buradan muzisyen olarak cikarsam sasirmayin lutfen. 



---

19.06.2013 Carsamba

Cremona Belediyesi' nin onu. 


Cremona Belediye Baskani ile tanisiyorum. 

Soldan saga: Benim Cremona'daki yetkili kisim: Sn. Elisabetta Dilda
Sn. Jane Alquati: Aile gençlik eğitim politikaları için meclis üyesi.
Baki Berk Kayalar: Ben.
Sn. Oreste Perri: Cremona Belediye Baskani.


Cremona Belediye Baskani olan Oreste Perri ile klasik pozumu cekiyorum. Ictenligi ve pozitifligi gozlerinden okunuyor. Kendisi eski bir kano sampiyonuymus.


Cremona Belediye Baskani ile tanismamin ardindan belediyenin sitesinde ve basinda cikan haberlerimin linkleri.

http://www.comune.cremona.it/Article7038.phtml

http://www.laprovinciacr.it/news/cronaca/40069/In-bici-dalla-Turchia-per-il.html

http://www.cremonaoggi.it/2013/06/19/in-bici-dalla-turchia-a-cremona-per-servizio-volontario-europeo/#more

http://inviatoquotidiano.it/fatti/dalla-turchia-cremona-1700-km-bici-svolgere-il-servizio-volontario-europeo


Cremona'daki ilk haftamin izlenimleri bu kadar. 

Sevgiler.

----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Aksi takdirde bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

1 yorum:

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.