Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

25 Haziran 2013 Salı

IT V2-1: Izmit-Uluabat: 27-28.05.2013

1. Gun:

Gonulluluk hizmeti icin Italya'ya gitmem gerektigi icin yeniden Italya yollarina ciktim. Bu kez Italya' nin kucuk bir sehri olan Cremona'ya gidiyorum.

Heyecandan uykusuz gecen bir gecenin ardindan 27.05.2013 Pazartesi sabahi 05.00'te yola ciktim.

Izmit sahili.


Halidere.



Hizlica ve pek fazla duraklamadan ulastigim Altinova'da D130 karayolundan ayriliyorum. 

Bisikletim yaklasik 70-80 kilo yuklu oldugu icin bisikletin yukune alismam tam bir gunu bulacakti.


Altinova-Yalakdere yolu.


Sicakkanli gencler selam vermek icin durdular.


Validekopru Koyu' ndeki tarihi kopru.


Bisikletcimin asiri sisirdigi lastigin 70 psi hava ile rahat bir surus saglayacagini umuyordum. Fakat uzerine biraz yuk koyunca 70 psi, dezavantaj haline geldi ve lastik kesilmeye basladi. Kizderbent yakinlarindaki cesme molasinda bu sorunu fark edince lastigin havasini biraz indiriyorum ve gidebildigi kadar gitmesini umuyorum. Yanimda iki dis lastik oldugu icin kafam rahat. 




Kizderbent-Boyalica yolu.



Boyalica inisinin bu kadar yuklu bisikletimle sorunlu olabilecegini biliyordum. Bekledigim gibi oldu. Cok yavas inmeme ragmen asiri frenlemeye bagli olarak isinan on jant, sibopta soruna yol acip on lastigi indirdi. Son bir kilometrelik inisi elde yapip, kasabadaki benzincide sibobu degistirip yola devam ettim. 

Boyalica molasi. 



Boyalica-Iznik arasi.



Iznik.



Tur oncesindeki planlamalarda korkulu ruyam olan Iznik-Yenisehir yolu rampasi basliyor. Bu yokus, turun en zor gecisi. Tam bekledigim gibi oluyor ve bu rampa bitmek bilmiyor. TIR ve kamyon trafigi, dik ve dar bir yol, surekli bir cikis, cesme azligi, havanin sicakligi ve bisikletin agirligi beni cok zorluyor. Son 3 kilometreyi elimde cikarmak zorunda kaliyorum. Bu animdan sonra bu yoldan beni bir daha kolay kolay kimse bisikletle geciremez.

Iznik-Yenisehir yolu.






Tepe yakinlarindaki cesme. Bu da olmasa bisikletcinin hali bu yolda duman olurdu.



Dik cikisin inisi de zor oluyor. Sik frenlemeler ve buna bagli olarak isinan jantlari sogutmak icin sik molalar vermek biraz can sikiyor.




Yenisehir'den transit yapiyorum, gece karanliginda kentin bir kac kilometre uzagindaki Karakoy' e ulasip camiye yerlesiyor ve nefis bir uyku cekiyorum.

1. Gun bilgiler: 

128.26 klm > 128.26 klm toplam
13.33 km/h ortalama, 29.81 km/h en yuksek hiz.

---

2. Gun:

Sabah oldu. Bugun programa gore Uluabat'a ulasmam gerek. Bu turun zaman siniri var. Beni Cremona'da bekleyen yetkililer var, 20 Haziran'a kadar kesinlikle ulasmam gerek. Bu yuzden programa uymak zorundayim. Bu tur bir gezi turu degil. Ulasim amacli uluslararasi bir bisiklet turu.

Caminin gulleri.


Kahvenin oradaki cinar agaci.




Uludag gorundu.



Bisikletimle Uludag'a hic cikmadim. Ama uzaktan bisikletimle beraber fotografini almak iyi bir fikir gibi geldi.


Hizli tren calismalari suruyor.


Bursa sehir ici trafigi bisiklet icin otoyoldan cok daha tehlikeli ve stresli olacagindan otoyola giriyorum. Bu fotograflari goren trafik polisleri ve benzeri yetkililerin risk analizi yapmalarini oneririm. Sizce yuzden fazla kavsaga ve yogun trafige sahip ve her turlu surucunun trafige ciktigi Bursa sehir gecisinden mi bisikletle gecmek daha guvenli, yoksa sadece transit trafigin isledigi, bir kac kavsaktan fazlasinin olmadigi otoyolda mi gitmek daha guvenli?  

Otoyollarda bisiklet kullanmak zorunda kalan bisikletcilerin yolda duz bir cizgi izlemeleri, trafik kurallarina kesin olarak uymalari, gerekmedikce emniyet seridinden cikmamalari, parlak elbiseler giymeleri, kavsaklarda kollariyla dikkatlice sinyal vermeleri ve mola yeri sayisi az oldugu icin yanlarinda bolca su ve yiyecek bulundurmalari gerekmektedir. 









Igdir Tuneli, Turkiye'de gectigim ilk otoyol tuneli oluyor.







Bursali Ali Fevzioglu arkadasimla Yalova kavsagi yakinlarinda bulusuyoruz. Bana bolca su ve meyve getirdigi icin kendisine minnettarim.



Mudanya kavsagi yakinlarinda arka lastigimin artik iskat oldugunu anliyorum ve bir ustgecidin altindaki golgelikte dis lastigi degistiriyoruz. Bana buyuk yardimlar eden Ali'yi temiz duygularimla aniyorum.




Ali Fevzioglu ile Mudanya kavsaginda ayriliyorum. Cok tesekkurler kardesim.




Otoyoldan ciddi birer hatira fotografi almadan olmaz.




Otoyoldan ciktiktan sonra Uluabat'a kadar sik kucuk inis cikisli, genelde temiz asfaltli bir yolu takip ediyorum. Anayol trafigine ragmen cok sukur rahat geciyor.



Geceyi planladigim gibi Uluabat'taki Uluabatli Hasan Camisi' nde geciriyorum. Sabah 04.00 civarindaki ilk ezanda uykumun tatli bir aninda "cemaat geliyor" diye uyandiran kahveciyle imam, beni keyfiyen uyandirip camiden kovarak muhtemelen buyuk bir gunaha giriyorlar. Genede her iste bir hayir vardir diyorum ve imamin kahveciyle ortaklasa olarak beni ayaklandirmasinin hakikaten hayirli seylere vesile oldugunu ertesi gun goruyorum.

2. Gun bilgiler:

120.37 klm. > 248.53 klm toplam.
15.87 km/h ortalama, 34.32 km/h en yuksek hiz.


----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Aksi takdirde bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.