Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

5 Eylül 2013 Perşembe

Durdurulamaz Bisiklet Turu - 24.08.2013


Sınırlarımı 24.08.2013 tarihinde çok fazla zorladım. Hiç durmadan 167 kilometre. Turun hedefinde olmayan bir şeydi. Önceki hiç durmadan gittiğim en fazla mesafe 41 kilometre civarıydı. 

O sabah ister istemez yola biraz erken çıktım. Cremona' nın kuzeyindeki köy yollarında dolaşırken yollar fazlasıyla sakindi. Doğal yaşamı çok yakından hissettim. Baykuşlar yollardaydı, tavşanlar da sık sık karşıma çıktı. Günün en büyük ikinci olayı, karşıma çıkan, Italya' da nutria adi verilen, Turkiye' de ise koypu denen dev bir kemirgene ışık tutmanla, hayvanın kendisini bisikletimin önüne atmasıydı. Günün en büyük olayını anlatmak istemiyorum, çünkü sabah karanlığında bana yolların gerçeklerinden birisini hatırlattı, düşüncelerim bir anda sessizliğe büründü.

Evet, hiç hesapta yokken kişisel rekorumu büyük farkla geliştirdim. Bu turda duraklama yapmadığım için o güne ait görüntü kayıtları Go Pro kameramın çektiklerinden ibaret oldu. Su içmekte bile zorladım.

Bu turun ilk 20-25 kilometresini zifiri karanlık altında, köy yollarında yaptım. Yolda tavşanlar, baykuşlar cirit atıyordu. Buralarda yaygın olan devasa bir fare büyüklüğünde bir kemirgen türü var. Onlardan birisi karşıma çıktı. Farımın ışığından korkunca bisikletimin önünden teğet geçmek suretiyle Rus ruleti oynamak istedi ama cüssesinden ötürü iyi hızlanamadığı için üzerinden geçmiş bulundum. Umarım ölmemiştir. Bu kemirgenin dişleri muhtemelen el parmaklarımız kadar büyük olduğu için, potansiyel yaralı olan bu hayvanı durup kontrol edesim gelmedi. Tabi ben de çok korktum haliyle.

Rota kabaca Cremona-Soncino-Crema-Lodi-Piacenza-Cremona seklindeydi.

Saat 04.52' de yola cikiyorum.

Bu turda tam olarak 167.84 kilometre yol gittim. Tura ciktiktan 840 metre sonra cebimdeki anahtarlari gidon cantama koymam disinda hic durus yapmadim. Hic durmadan eve varabileyim diye tuvalete bile gidemedim. Cremona' ya 21 kilometre kala susuzluk beni iyice yavaslatinca sakin yolda bisikleti hic durdurmadan bagajdan 1.5 litrelik su sisemi aldim. Dislerimle azicik acip, biberon emer gibi suyu ictim. Siseyi sikarak. Bunu trafigin sakin oldugu yol kesimlerinde defalarca kez tekrarlamak zorunda kaldim. Ictigim bu su, son donemlerde ictigim en iyi suydu. Gecen yillarda bisikletle giderken neden oruc tutmuyorsun diyenlerin sozlerini dinleseydim neleri yasayabilecegime dair ufak bir izlenim oldu. 

Cok fazla trafik isigina yakalandim ama onlarin dordu haric hepsinde yesilde gecmeyi basardim. O dordunde cok yavas ve dikkatli bicimde kirmizida gecmek zorunda kaldim. Turun planlanan Cremona girisinde hemzemin gecit oldugu ve hemzemin gecitlerde genelde trenlere denk geldigim icin Cremona' ya planladigim gibi Pavia yolundan degil, Milano yolu uzerinden girdim. Bir daha benzer bir denemeyi kolay kolay yapabilecegimi zannetmiyorum. Hakikaten zor ve sabir istiyor. 


Cremona-Gallarano arasindaki koy yollarinda tamamen gece karanliginda ilerliyorum.






Quinzano d'Oglio-Soncino arasi.



Buralar Soncino-Lodi arasinda.




Lodi-Piacenza SS9 Via Emilia yolu.



12.20' de eve variyorum.


167.84 klm toplam mesafe. (167 kilometre hiç durmadan)
22.48 km/h ortalama, 35.25 km/h maksimum hiz.
07.27.54 saat.



----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Aksi takdirde bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.